diumenge, 6 de maig del 2012

Força novetats al tast Carinyenes a Porrera, com el nou vi de Vall Llach



Cal Porrerà va acollir la tarda-vespre de divendres una quarta edició del Tast de Carinyenes de Porrera on es van presentar diverses novetats. Entre aquestes destaca el nou vi de Vall Llach que es presentarà el mes de novembre que ve. Es tracta del Vi de Vila Porrera 2009 de Vall Llach (que es comercialitzarà a un PVP d'uns 55 euros). Sal·lustià Álvarez l'anuncia com un vi de gamma alta, amb pretencions, una mena de desdoblament del Vall Llach. Divendres passat va donar a tastar una de les carinyenes del 2010 (d'una vinya de 86 anys plantada entre els 350 i els 380 metres) que formarà part d'aquest nou vi. També novetat és el nou vi que sortirà abans de Nadal del celler Joan Simó de Gerard Batllevell. Es tracta d'Els bigotis del gat: només 550 ampolles elaborades per Steve Colombe en col·laboració amb Gerard Batllevell. Es vendrà a uns 20 euros. Se centra en la carinyena (90%) i es completa amb syrah aquets vi prou comercial (fruitetes i rodonet) però sense ànima. D'altra banda, Celler Castellet va presentar un bon vi anticrisi (en paraules d'un dels copropietaris, Xavier Castellet) que costa entre 18 i 20 euros i una especiada, mineral i fruitosa (fruita negra) carinyena de l'Empit Selecció, així com un vi fermentat en inox del qual van treure 6 ampolles per presentar a Cal Porrerà. Molt em va agradar el Selecció 2010 de Ferrer Bobet, que acaba de ser tret de les bótes després d'una criança de 17,5 mesos. Em va agradar la seva elegància i la molt bona expressió de la fruita. A la Fira del Vi de Falset també he pogut recuperar l'Osmin (excel·lent) de Merum Priorati, i a Cal Porrerà vaig tastar una de les seves carinyenes del 2009 de les finques Mas d'en Cubells i Coma d'en Romeu: potència, profunditat, elevat alcohol i fruita negra madura però no sobremadura. També em va agradar el Clos Monlleó de Sangenís i Vaqué, un vi que ara surt de bótes després de 16 mesos de criança i que té un PVP de 42 euros. Dic Duran (copropietari, viticultor i enòleg de Trosset-Duran's) em va donar a tastar un vi tancat en nas però amb tanins rodonets i fusta ben integrada. El Celler Cal Pla em va sorprendre amb una carinyena molt rodona i expressiva, fresca, especiada i mineral i Balmaprat em va oferir una carinyena tancada però amb bona acidesa. El Celler de l'Encastell va porttar a Cal Porrerà una carinyena que mostrava de forma directa fruitetes negres i que tenia una bona acidesa i era fresca. De Cims de Porrera vaig tastar una carinyena de nas càlid i de fruita un pèl evolucionada, una altra de molt varietal i una tercera tancada en nas però molt fruitosa. De Mas Martinet Assessorament vaig tastar una carinyena amb part de rapa acabada de treure d'una bóta. De Clos Dominic vaig tastar una astringent i tancada carinyena de 15,5º i de Domaines Magrez (Gérard Depardieu) un vi molt rodonet per encara estar en bóta i que es mostrava molt varietal en boca. També hi va ser present Marco Abella (carinyena amb notes fumades i amb molta fruita negra i vernella) i Ardevol i Associats amb un vi madur fruit d'un raïm de vinyes orientades al sud. El celler convidat enguany ha estat el penedesenc Pardas. L'entusiasta Ramon Parera em va deixar tastar el seu Xarel·lo Pardas 2009 (molt interessant, amb notes d'almívar de préssec i albercoc, amb greix, fresc i llarg en boca) i l'Aspriu 2010 (un xarel·lo que s'inspira en els Chablis que vaig trobar un pèl massa marcat per la fusta).
Tot i que no acabo de veure ni la justificació ni la necessitat de mostrar vins (o parts de vins) inacabats, m'agrada l'ambient que envolta el Tast de Carinyenes de Porrera, una iniciativa de Cellers de Porrera. M'agrada veure-hi gent jove molt interessada per la cultura del vi. M'agrada també pel fet que és un tast desenfadat però amb cert nivell que es fa en un poble amb encant i molt bons cellers. Això sí, el sopar (més aviat pica-pica) servit pel restaurant Cal Carlets és força millorable. A Porrera he vist clarament aquest any dues línies, una que busca més fruita i elegància i una altra que continua mostrant muscle, concentració, maduresa i alchohol.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada